27 februari 2006

Palme Palme Palme

Det är mycket kring Olof Palme nu. Inte så konstigt med tanke på att 20-årsdagen för mordet är i morgon. Själv ska jag om en och en halv timme åka iväg till TV8:s studio och prata om Palme. Mina samtalspartners blir en MUF:are (??) och en forskare från Södertörns högskola. Ska bli intressant att se hur samtalet fortlöper. Jag hoppas att det inte urartar i någon debatt, det har jag verkligen ingen lust med. Vi kommer att ledas av Erik Hörstadius och programmet sänds 22.15-22.30.

I morgondagens Aftonbladet skriver jag också en personlig krönika om mitt förhållande till och mina minnen av Olof Palme. Krönikan är en del av ett tal som jag senare under morgondagen kommer att hålla på Palmedagen i ABF-huset. Nervöst!

Nu ska jag läsa på lite innan jag åker till tevestudion!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till tusen gånger om!
/Nina

Sandro Wennberg sa...

Jag har redan sagt det några gånger. Men det tål att sägas igen. Ditt (Nisha) tal vid ceremonin var oslagbart!

Som tack för talet har jag utmanat er två att ange fem personliga egenskaper (valfritt om de är udda eller vanliga, sjuka eller friska, goda eller dåliga) och sedan utmana ytterligare fem bloggare att göra samma sak. Utmaningen är på:

http://sandrowennberg.blogspot.com/2006/03/tack-fr-sdana-som-carin-och-nisha-olof.html

/SW

Nisha Besara sa...

Tusen tack igen, Sandro!
Utmaningen är antagen!