11 september 2006

Dagens salva

En upprörd läsare ringde och skrek. Han tyckte vi borde vara argare på sossarna än på folkpartiet.

Fragment ur hans harang som jag uppfattade: Den där sosseeliten ska minsann inte komma undan med något hemligt nätverk, varför ska de ha lösenord för, om ni nu blev så upprörda över den där elitlistan varför blir ni inte upprörda när sossarna är precis likadana med sina hemliga listor va va va, ska partier över huvudtaget ha hemliga dokument, det är ju precis samma sak som med elitlistan, ni jäkla idiotjournalister förstår ju ingenting!!!

I vanliga fall håller jag tyst, tackar för samtalet och lägger lugnt på luren. I dag fick jag nog. Han visste uppenbarligen inte ett smack om politik eller Internet för den delen. Därför fick han tillbaka denna salva innan vi båda slängde på:

”Nu blandar du verkligen ihop äpplen och päron och jag måste faktiskt gå nu men nästa gång du ringer hit och skriker ’idiot’ till mig kan du väl åtminstone läsa på!?!?”

Inga kommentarer: