02 mars 2006

Det kunde ha regnat

Vaknade sent utan att vara utsövd imorse. En decimeter nysnö som fallit under natten och snöstorm ute. Helt ok för mig. Jag älskar snö. Men så kom jag på att jag måste flytta på bilen. Tog en kvart att få bort all snö. När jag sen kom till busshållplatsen och skulle till att gå på bussen upptäckte jag att jag glömt SL-kortet. På väg ut genom porten efter att varit hemma och hämtat kortet ser jag nästa buss passera rakt framför näsan. Tio minuter tills nästa. Bara att pulsa ner till Gullmarsplan. Men när jag sen promenerar sista biten mellan T-banestationen på Odenplan och jobbet tittar solen fram, sprakande och gnistrande i all nysnö. Morgonen kunde ha varit värre. Det kunde ha regnat.

2 kommentarer:

Nisha Besara sa...

Tur då älskling att jag hade plockat fram frukost och kokat dig ett ägg! :)
Du kunde ha mötts av ett tomt bord...
Puss!

Krister Nyman sa...

*pfflrf* nästa gång fixar jag frullen å så får du gräva fram bilen