13 november 2006

Dygnet har för få timmar!

Den här kvällen har jag ägnat åt att läsa en av mina absolut favorittidningar: Frihet. Frihet är SSU:s medlemstidning. Den är så jäkla bra! Snygg, proffsig, kul och tilltalande även för mig som är 27, trots att målgruppen nog är något yngre. Kolla in den!

Frihet är inte den enda blaska jag slukar i mig. Jag läser sällan böcker numera, jag hinner helt enkelt inte! Det är så otroligt många tidningar/tidskrifter som ska läsas från pärm till pärm - allt från tung politik till mode och skvaller. De här läser jag regelbundet och mycket (i bokstavsordning):

Arena (favorit!)
Dagens Arbete
Diego (grym!)
Fokus
Frihet (favorit!)
Glamour
Gringo Grande
Journalisten
King
Media i Fokus
Neo
Råd & Rön
Tvärdrag (bebis utan hemsida!)

Som sagt. Inte konstigt att jag inte hinner läsa böcker numera. (Dessutom slukar jag allsköns kvällstidningsbilagor. Klick, Fredag, Söndag och hallå! är ju ett måste för att hänga med i kändis- och modesvängen.)

Det är närmast ångestframkallande att tänka på alla tidskrifter jag inte hinner läsa. Typ Re:Public Service, den är jag nyfiken på. Marie Claire gillar jag också, den är skitbra men svindyr. Fronesis skulle jag önska att jag orkade med. Femkul saknar jag verkligen. Och Mana. Och...så vidare och så vidare. Som sagt, inte konstigt att jag har slutat läsa böcker.

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

King är verkligen bra, fast jag egentligen inte tillhör målgruppen.

Anonym sa...

Frihet är übergrym.
Frihet är så fin.
Frihet är så smart.
Frihet är, den bara är.

Men nätet då? Du bör kolla in världens bästa skvallerblogg (med 2,7 miljoner unika träffar varje dag. Uppdateras med ny info typ hela tiden) www.perezhilton.com.

Kram!
Nina