25 november 2006

Small world

Lite kuriosa. Innan Uganda gjorde jag och kollegan ett tre dagar långt stopp i Nairobi. Syftet var att träffa ett antal personer och organisationer som arbetar med mänskliga rättigheter eller angränsande områden. Vi landade tidigt, och efter en hel natt på ett plan var jag som vanligt något dimmig. Väl vid hotellet, på väg till mitt rum, tycker jag mig känna igen en person som kommer emot mig. Lena Hallengren?! Näää...men jo, visst var det hon. Lena var i Nairobi på miljökonferensen.

Dagen efter har vi möte med en svensk forskare som tittar på Ugandas civila samhälle. Mycket intressant, men det lustiga var att han var tidigare kollega och vän med en god vän till mig, Jenny Hjort (numera Madestam).

Tredje och sista kvällen hade vi en middagsträff med några Sida/Ambassad-anställda. Då visade det sig att en av tjejerna var från Karlstad, bästa kompis med en annan karlstadstös som jag känner väl, och som dessutom är gift med en mycket god vän som jag regelbundet spelar innebandy med.

Världen kan vara sjukt liten ibland!

Inga kommentarer: