02 november 2006

Vinterchock

Hur kan vi år efter år bli så chockade vid vinterns ankomst?? Det kan inte ha undgått någon att vi lever jäkligt långt norrut. Och att det snöar, fryser till is, blåser och stormar.

Ändå står vi där VARTENDA ÅR. Bilar åker av vägarna, tunnelbanor stannar, tåg fastnar, lastbilar välter, elnät pajar, telefonväxlar bryter ner. Helt helt ofattbart.

Nu kan det ju låta som att jag var mest förberedd av alla på detta väder. Men icke. Med ett par högklackade skor, tunna byxor och chic kappa gav jag mig ut i världen. Det gick inte så bra. Dessutom fanns inte en endaste ledig taxi i hela Stockholm i går kväll som kunde ta mig hem i detta kaos. Jag stapplade hem på isgator. Väl hemma blev jag en hemsk miljömarodör, som fyllde HELA badkaret med skållhett vatten för att tina upp.

*suck*

Jag är inte gjord för att leva i det här landet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du var mycket bra i morgonsoffan, det lilla jag hann se...

/Tora

Johanna Graf sa...

Höga klackar ska inte underskattas som vintervapen. De borrar sig ner i isskorpan och ger riktigt bra fäste tycker jag!

Nisha Besara sa...

Tack, Tora. :)

Johanna: Jo, om man har stilettos. Men nu har ju jag hakat på tjocka-klackar-trenden. Och DE är inte gjorda för isgator... :)

Rollx sa...

Känns skönt att veta att man inte är ensamen om att känna sig frusen.

Den första tiden jag bodde här nere i Göteborg. Så satt jag ständigt parkerad i badkaret för att bli varm.

Trodde inte att jag skulle frysa, jag är ju trots allt från Norrbotten !!!.

Får väl skylla på dom fuktiga kalla havsvindarna här nere.