11 december 2006

Helg i London

Jag och Krister var i London i helgen. Vi landade i morse så jag är rätt groggy. Och lite ilsken. Jag blir så j**la förbannad på de nya idiotiska ”säkerhetsreglerna” på flygplatser! Alla bär runt på töntiga små påsar med ansiktskrämer, rakgeléer, tvålar och andra toalettartiklar. Och ingen i säkerhetskontrollen på Heathrow så mycket som slängde ett öga på de där flaskorna, de koncentrerade sig på väskorna. Alltså hade jag kunnat smuggla in sprängmedel i min lilla flaska med eye make up remover från FACE Stockholm.

Men det hade de inte upptäckt. Däremot fick jag ta av mig skor och bälte och bli visiterad (det var visst mitt armbandsur som tjöt, inte något sprängbälte…). Vi blev fråntagna en flaska med linsvätska och en glasburk med grymt god lime chutney som jag köpte på Brick Lane (de innehöll mer än en deciliter var). De missade tur nog att ta min stora burk med dyr ansiktskräm som jag hade köpt. Deras slarv oroar mig inte särskilt måste jag säga...

Man känner sig så extremt maktlös och hunsad inför alla tillfälliga ”säkerhetsregler”! Som att de skulle stoppa någon galning. Krister sammanfattade läget rätt bra: ”Det är verkligen på väg att bli Minority Report.”

Annars var London jättebra! Vi lånade Helenas och Jons lägenhet i Walworth och besökte alla Ture Turist-ställen: Harrod’s, London Bridge, London Eye, 10 Downing Street, Oxford Street, Regent Street, Brick Lane, Pickadilly Circus, Trafalgar Square, Camden Market, Chinatown. Och lite till.

Inga kommentarer: