28 december 2006

Nytt år, ny tillvaro

I dag gör jag min sista dag på Aftonbladet. (För den här gången. I mars hoppar jag in på ett nytt vikariat, som är fem månader långt.) De här drygt elva månaderna har varit grymt lärorika och stärkt min övertygelse om att jag har hittat rätt. Det har blivit 41 krönikor (inklusive morgondagens fredagskrönika), 33 ledare och massor av smått och gott.

Under januari och februari ska jag alltså frilansa. Det blir fortfarande en del texter för ledarsidan, men också för Frihet, Sekotidningen och Arena. Spännande, men jäkligt nervöst med frilanstillvaro! Jag kommer sakna de fasta rutinerna som en arbetsplats innebär. Men det blir skönt att få sova ut. Jag kommer sakna mina kollegor. Men jag är ju snart tillbaka.

Desto mer tid för bloggen efter nyår alltså! På återseende 2007.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ett lyft för Aftonbladets ledarredaktion. Och det är bra att du känner att du hittat rätt. Din pennas frånvaro från AB får inte bli för lång. Den behövs.

Anna, Fair and True sa...

Jag visste inte att det bara var ett vikariat du hade.

Tora Hansjons sa...

Det skall bli spännande att läsa dina texter i andra sammanhang än i Aftonbladet också! Ser fram emot när Frihet dimper ned.

Nisha Besara sa...

Tusen tack, Lasse! Dina ord värmer verkligen.
Anna: Jo, det är sällan man får en fast tjänst direkt i journalistbranschen. Tyvärr.
Tora, Frihet är bäst, ingen protest! :)

Jonas Morian sa...

Jättegrattis till Frihet, Sekotidningen och Arena som får låna (eller, förhoppningsvis, betala dyrt för) en särdeles klok person och fantastiskt bra skribent ett tag!